Bestil demo





eSeller Cloud Platformen levere en robust skalerbar og fleksibel infrastruktur baseret på Microsoft Azure, SQL og .NET.

Features og funktioner

eSeller cloud tilbyder i standard en lang række features og funktioner. Dette gør det muligt at få en konkurrencedygtig webshop uden at skulle kode alt muligt fra bunden. De enkelte moduler skal blot konfigureres i admin eller via data integration til ERP systemet. Flere gange i året opdateres webshoppen automatisk med nye moduler. Læs mere om funktionaliteten her.

Sikker og pålidelig

Placeringen af vores platform er på Microsoft Azure samt et tæt samarbejde med sikkerhedseksperter sørger for at du kan sove trygt og roligt. Sikkerhedsopdateringerne rulles automatisk ud i servicevinduer.

Bestil demo

5 Forskellige tiltag der får eksisterende webshop kunder til at købe mere

| Af Peter Klindt / Ingen kommentarer

Det er velkendt at det ofte er billigere at sælge op til eksisterende webshop kunder fremfor at hverve nye kunder. I takt med at konkurrencen stiger og avancerne kommer under pres er det vigtigt at fokusere ligeså meget på disse taktikker som på Adwords og lignende kunde rekruttering. Samtidig bliver loyaliteten mellem kunde og leverandør hele tiden styrket jo længere tid man har handlet sammen.

 

  1. Husk at belønne kunde loyalitet

Der er mange muligheder for at belønne kundeloyalitet, det er muligt at sende Rabat vouchers på fri fragt og gavekort når en hvis omsætning er opnået. Samtidig kan man tilbyde kunder specielt attraktive priser hvis de registrerer sig og anvender login. Dette giver mulighed or at analysere på tidligere ordrer og generere e- mail med kundespecifikke tilbud baseret på tidligere købsadfærd i din webshop.

 

  1. Send kampagne e-mails til dine kunder hyppigt

Direct mails konverterer effektivt, sørg for at få sendt masser af Direct mail til dine kunder. En effektiv kunde segmentering eller anvendelse af automatiske anbefalinger fra et datamining program giver dig mulighed for at sende hyppige mails med relevante budskaber og tilbud. Samtidig er det vigtigt hele tiden at se på hvilke varer der historisk har højsæson og at udnytte dette maksimalt.

 

  1. Vær aktiv på de sociale medier

Der er ikke meget der kan hamle op med de sociale medier når det gælder om at opbygge kundeloyalitet. Sørg for at være aktiv på Linkedin og Facebook, og husk det kræver tid hele tiden at producere Content.

 

  1. Kontakt kunder der ikke har handlet i en periode

Det er vigtigt at række ud til de kunder der tidligere har handlet hyppigt men af en eller anden grund er ophørt med dette. Send en mail med en rabat voucher på fri fragt eller et relevant produkt der kan fås med gratis via en kuponkode næste gang kunden handler i din webshop.

 

  1. Kan du estimere hvornår kunden har brugt sin vare ? (Burnrates)

En række produkter har en levetid der kan beregnes rimeligt præcist, uanset om det er fyringsolie eller barberblade kan man beregne hvornår kunden skal bruge mere. Har kunden handlet flere gange er det ofte ret simpelt at beregne deres ”burnrate” – og når du har denne er det bare at sende en mail med et godt tilbud på det tidspunkt hvor kunden er i købsmode.

Tags:

Om Forfatteren

Peter Klindt er en usædvanlig erfaren herre i dansk e-handel. Han er administrerende direktør hos ScanCommerce, som han var med til at stifte i 1999. Peter har e-handel i blodet og et godt blik for at se muligheder i, hvordan it kan optimere forretningen.På vores blog, deler Peter ud af sin viden om online forretningsudvikling.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar