Bestil demo




eSeller Cloud Platformen levere en robust skalerbar og fleksibel infrastruktur baseret på Microsoft Azure, SQL og .NET.

Features og funktioner

eSeller cloud tilbyder i standard en lang række features og funktioner. Dette gør det muligt at få en konkurrencedygtig webshop uden at skulle kode alt muligt fra bunden. De enkelte moduler skal blot konfigureres i admin eller via data integration til ERP systemet. Flere gange i året opdateres webshoppen automatisk med nye moduler. Læs mere om funktionaliteten her.

Sikker og pålidelig

Placeringen af vores platform er på Microsoft Azure samt et tæt samarbejde med sikkerhedseksperter sørger for at du kan sove trygt og roligt. Sikkerhedsopdateringerne rulles automatisk ud i servicevinduer.

Bestil demo

10 service tjek til din webshop løsning

| Af Peter Klindt / Ingen kommentarer

Hvis du gør som de fleste, har du været hurtigt forbi din webshop for nylig og konstateret, at det virker. Men hvornår var du sidst i gang med at optimere på de punkter der kan give flere kunder i butikken? Der kan være meget at hente hvis du kommer hele vejen rundt. Her får du en tjekliste med 10 punkter som du bør forholde dig til.

1. Hav et mobilvenligt website

I dag kommer i gennemsnit ca. 30% af dine besøgende fra mobile enheder når de tilgår din webshop. Den tendens bliver forstærket endnu kraftigere i 2015/16. Sørg derfor for at checke din webshop fra både Ipad og smartphone. Responsive design vil løse en stor del af de udfordringer der er på området. Alternativet er tabt omsætning fra de potentielle kunder, der har svært ved at navigere på de små skærme.

2. Gennemgå AdWords og juster budgettet

Det kan være en dyr omgang ikke at have balanceret budgettet til Google AdWords. Sørg for at det er de rette søgeord der anvendes og få budgettet justeret med jævne mellemrum, så du kun betaler for den trafik, der konverterer.

3. Integration til ERP systemet

En effektiv integration til ERP systemet sikrer at lagerstatus, priser og generel information er i orden. Samtidig er det fundamentet for at sikre at al handling efterfølgende kan automatiseres og effektiviseres. Det lyder teknisk og kompliceret, men integration til Dynamics NAV og lignende ERP systemer er mere effektivt end du tror.

4. Test din webshop’s ”usability” og søg funktion

Er der sider, der trænger til en opdatering, så brugervenligheden kommer i top? Det kan være en rigtig god ide at gennemgå alle sider og eventuelt få en lille gruppe ”testkunder” til at prøve dit website af. På den måde kan du finde ud af om navigationen er simpel nok, om dine potentielle kunder finder, hvad de leder efter og ikke mindst om de finder de relevante produkter? Søgefunktionen virker ikke altid særlig godt, prøv at teste den, håndtering af stavefejl og long tail søgninger er et must.

5. Direct Mail kampagner

Har du fået overblik over, hvilke udsendelser der skal foretages og hvornår? En voucher er et effektivt middel til at sikre genkøb, så tænk den ind i dine email marketing og Direct Mail kampagner. Der findes mange gode løsninger, som også kan bruges til at lave lodtrækninger om præmier. Her kan du se, hvilke platforme til at sikre kundeloyaliteten, som vi anbefaler gennem vores samarbejdspartnere til direct mail.

6. Anvend Google Analytics

Få et hurtigt og effektivt overblik over aktiviteten på dit site. Ved at følg dine kunders adfærd kan du se, hvilke produkter der er mest populære og hvor dine besøgende falder fra. Hvis populariteten på søgningen på dine produkter ikke stemmer overens med salgstallene, vil det være første sted at styrke indsatsen.

7. Tilbyd login til kunderne – og giv fordele til dem der benytter det

Det er guld værd at kunne genkende sine kunder ! Du kan målrette markedsføringen til den enkelte kunde og styrke loyalitet og genkøbsraten med Direct Mails. Det handler om at lave personificerede oplevelser, og det kræver at du har stamdata på plads. Giv gerne rabat eller reduceret fragt til de kunder der anvender login og som på den måde giver dig oplysninger om køn, fødselsdato, postnr. etc.

8. Anvend vouchers & gavekort

Vouchers er effektive til at sikre genkøb – uddel dem ofte og husk at minde kunden på dem. Gavekort sikrer både køber og modtager en nem og effektiv handel.

9. Hav et tidssvarende design

Er tiden løbet fra dit design? Et friskt design, som gerne har mange store, mobilvenlige knapper, præsenterer din virksomhed bedre og sælger simpelthen flere varer. Så husk jævnligt at investere lidt tid i brugervenlighed og giv et godt førstehåndsindtryk til dine kommende kunder.

10. Hav det rigtige fundament til søgemaskineoptimering

I dag bruger langt hovedparten af køberne en søgemaskine en eller flere gange, inden de handler. Søgemaskineoptimering er specielt vigtigt i B2C webshops, her kan det rigtige tekniske fundament betyde, at du kan spare tusinder af kroner hver måned på annoncering, når dine besøgende finder dig via organiske søgninger. Så hvis du kun får minimal trafik fra produkt- og kategorisøgninger, er der muligheder for at gøre det bedre.

Med disse 10 punkter er du godt på vej til at have en velsmurt webshop. Hvor mange flueben har du sat i din liste?

Tags: e-handel test webshop

Om Forfatteren

Peter Klindt er en usædvanlig erfaren herre i dansk e-handel. Han er administrerende direktør hos ScanCommerce, som han var med til at stifte i 1999. Peter har e-handel i blodet og et godt blik for at se muligheder i, hvordan it kan optimere forretningen. På vores blog, deler Peter ud af sin viden om online forretningsudvikling.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.